smulan15

Direktlänk till inlägg 26 mars 2015

Fortsättning följer.

Av Heidi Persson - 26 mars 2015 12:17

När Tösen kom till mig fick hon en rejäl make over, blev badad och klippt knutor. Tindra väntade med spänning på första turen på sin ponny. Det visade sig vara en raket ponny...hon valde mellan full fart eller parkera vid staketet. Vi provade olika sadlar och olika bett och bettlösa alternativ. Vi fastnade för en dressyr sadel och hack. Tiden gick och hon blev bättre och bättre. Jag insåg mitt eget intresse blev åtsidosatt, ett intresse man haft 30 år till och från. Jag har ju upptäckt att jag nog är en NH och western tjej. Jag ägde vid denna stund också en ridtravar tjej Quinnie. En härlig häst men hon hade inte samma intresse som jag av western. Fick diskbrock något år innan och ett tvillingpas Tilia & Sandra hjälpte mig med henne, även Tösen ibland. Hon blev såld till julen till dessa duktiga tjejer, det blev deras julklapp.


I April 2014 pratade jag med min vän Cecilia och hon berättade att en bekant behövde hjälp med betet och man fick en betäckning som tack.... sen va det kört.    Sagt o gjort, i Maj körde vi Tösen till Berith och hennes fina hingst Pontiac. En herre på 26 samt en höjd över havet på 153 mkh. Mina förhoppningar är ju en större kille/tjej än Tösen på sina 130 mkh. Hon va där en månad och saknaden va enorm   Vi hämtade hem henne och jag beställde tid till ultraljud.... väntan va olidlig....trodde jag skulle tuppa av när vi va i Saxtorp....men JAAAAAAA en bebis....lyckan va total. Så nu sitter jag o väntar in den lilla krabaten. Hon är beräknad till den 7 April men ja.... vi får väl se.

 
 
Liv

Liv

26 mars 2015 19:26

Jag tycker att din headerbild är jättefin!

http://Stunderurlivet.blogg.se

Heidi Persson

26 mars 2015 21:46

Tack snälla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Persson - 30 mars 2015 21:24


                     

Av Heidi Persson - 30 mars 2015 21:06


             

Av Heidi Persson - 30 mars 2015 21:04

  

Av Heidi Persson - 30 mars 2015 20:56

Wohoo.... äntligen fick vi igång tekniken. Nu har jag full koll på lilla donnan... i dag är det 8 dagar kvar till beräknad nerkomst. Längtar sjukt mkt måste jag få säga... tror Tösen också gör det... påsar under ögonen och maten trycker hon ner. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards